top of page

GLORIA & THE DOCTORS

Zaterdag 22/8 

15:00 - 16:00

Gloria.png

Gloria and the Doctors brengen een krachtige en meeslepende mix van blues, gospel, trad jazz, swing en funk, gedragen door een diepe liefde voor de Afro-Amerikaanse muziektraditie. Vanuit de roots van de blues creëert de Italiaanse band een warme, energieke en eigentijdse sound waarin emotie, groove en muzikaliteit centraal staan. 

Frontvrouw Gloria Turrini staat daarbij onmiskenbaar in het middelpunt. Met haar donkere, expressieve altstem en intense podiumprésence weet ze moeiteloos te schakelen tussen intieme ballads, opzwepende swing en hypnotische blues- en funk grooves. Haar krachtige persoonlijkheid en doorleefde zang maken van elk optreden een emotionele en dynamische ervaring. Gloria verblijft bovendien regelmatig in New Orleans, een stad die een duidelijke invloed heeft op haar muziek en die hoorbaar doorweegt in de warme, ritmische en soulvolle ondertoon van de band. 

Aan haar zijde staat gitarist Riccardo Ferrini, een veelzijdige muzikant met een sterk gevoel voor blues, roots en New Orleans grooves. Zijn karaktervolle gitaarspel geeft de band extra diepgang en energie. Daarnaast wordt de sound van de band verrijkt door pianist Simone Scifoni, wiens spel varieert van subtiele, atmosferische begeleiding tot opzwepende rhythm & blues-uitbarstingen die de muziek extra kleur en drive geven. Samen creëren Gloria and the Doctors een sound die tegelijk vintage en fris aanvoelt: authentieke blues met een eigentijdse ziel. 

De band groeide de voorbije jaren uit tot een opvallende naam binnen de Italiaanse en Europese bluesscene en vertegenwoordigde Italië op de European Blues Challenge in Polen, waar ze een indrukwekkende tweede plaats behaalden — een belangrijke erkenning voor hun uitzonderlijke livekwaliteiten en muzikale authenticiteit.

  • Facebook
  • Instagram
in-samenwerking_wit.png
FESTIVAL PARTNERS
Logo Save the music.png

© 2025 by Swing Wespelaar

bottom of page